Kærestedag, babes og kolde burgere …

D. 1. maj er den dag, Jon og jeg blev kærester tilbage i 2011.
Altså, nu er jeg den syge kærligheds-autist, så jeg kan alle datoer for alt, vi nogensinde har foretaget os sammen. Jeg ynder at komme dem alle i hu, om end det kan forekomme noget pubertært. Ikke med gaver og dyre middage, dog, men bare at fylde dagen med “Kan du huske, da jeg så sagde… Og du gjorde…” og så videre.
D. 17. april er datoen for vor første face-mail-udveksling, d. 24. april er den dato, vi havde vores første date, d. 1. maj er første gang, vi kyssede, og d. 10. juni var den dag, Jon spurgte mig, om vi skulle være kærester. 6aaa41b2cfab11e390ee0002c9df1698_8
Vi flyttede sammen d. 1. september året efter, og året efter igen friede han til mig d. 1. januar.
And I tell you this uden overhovedet at skæve til en kalender.
Til gengæld kan han mit telefonnummer, personnummer og mine bankoplysninger (Waaaait a minute …!) i hovedet, og det fatter jeg ikke. Vi brillerer alle på hver vor måde.

Anyway! Vi fejrer d. 1. maj hvert år som kærestedag, da det var den dag, vi lige så stille blev verliebte, og siden da har det været forbudt at snave med andre, med mindre man får penge for det! (O, romantikken i at være gift med en kunstner).

Ungerne startede dagen ud med at være venligt stillede. De vågnede kun to gange imellem midnat og kl. 9.30, så idet vi stod for én madning hver, fik vi begge ret mange timer med snuden i puden og vågnede overraskende udhvilede, da pakkeposten ringede på døren med den Bottega Veneta-pung, jeg har købt på Anywear.dk. Jeg har ikke råd til en splinterny én, men tiden var altså inde til en mor-pung, da jeg nu spæner rundt med tre sygesikringskort grundet ungerne og tre kontokort til fællesøkonomien grundet en barsel med for mange afsnit af Luksusfælden.

Efter en sen morgenmad besøgte vi babes’ne hos Noise PR. Seriøst! Der ligger en baggård på Strøget, som rummer det flotteste og mest stilede lokale fuld af de lækreste og mest tjekkede damer, jeg længe har set. Det er en ren snack-buffet!
Så kan den dér nye bar ‘Hot Buns’ godt gå hjem og trække torsk i land – hvis Noise PR ville, kunne de tage penge for deres fredagsbar og tjene boksen på byens bachelorer.

Da sulten meldte sig, satte vi os på Cock’s & Cows for at få (endnu en) burger og (endnu mere) milkshake.
Solen stod lige på, så selvom iPhonen spåede 12 grader i skyggen, må der have været mindst 27 grader i solen. Ungerne var iklædt hver deres (utroligt nuttede, men ditto uhensigtsmæssige) lille ulddragt og svedte som små forbrydere i en retssag.
Vi kunne ikke få vognen med indenfor, så til sidst måtte vi bede om lov til at sætte os om i gården, som ikke var åbnet for servering endnu, fordi dér altså var skygge og dermed kun 12 grader. Desuden var Berta vågnet og var skrupsulten, så jeg sad og småfrøs og smug-ammede i en uskøn forening, og Jon måtte skære min burger ud i små bidder, så jeg kunne spise med den hånd, der ikke agerede hovedpude for frøken Lange.
Ikke specielt romantisk – og så alligevel …
Jeg fik min milkshake to go, og den var så tyk, at jeg næsten ikke kunne få den op gennem sugerøret og så kold, at jeg nær havde sprunget et blodkar i mit højre øje ved første forsøg herpå. PERFECTION!
Til aftensmad har vi spist rugbrødsmadder, og her til aften har jeg sågar haft tid til at besvare mails, lægge neglelak, stalke venner på facebook og se ‘The Dictator’ på Zulu med det ene øje, alt imens jeg skriver dette her.

Desuden har vi nu fået booket vores trip til Samsø! D. 23. maj rykker vi ind på Hotel Strandlyst i en suite med havudsigt! Det lyder da som noget fra en film! Dagene skal bruges i selskab med Jons (og jo egentlig også min nu) familie, som bor på øen, og så har de nogle ret mean isvafler hos Café Underground i Nordby.
Barsel er sgu bomben, særligt når sommeren sådan rammer landet i april.
Nye sko i KLÆDESKABET!

11 comments

1. Du er SÅ sej! Virkelig sej kvinde og vi har lidt til fælles. 1. Maj 2010 havde min kæreste og jeg den første kærestedag sammen. Vi mødtes i byen 17. April og kyssede første gang den 1. Maj 🙂

2. Lyder altså som en dejlig dag – og tillykke ❤ Sejt, at du ammede uden for privaten!

Og et frieri den 1. januar… sikke et overskud på dén dato! Det må vi vist hellere høre nærmere om ved lejlighed 😉

Det lyder som taget lige ud af Badehotellet – I får garanteret en skøn tur 🙂

3. Hotel strandlyst er så hyggeligt 😊 Min kæreste og jeg havde et par skønne dage på hotellet for et par år siden.Vi tøffede derover i vores gamle boble fra 72..det var fantastisk 😉Sol, god mad, lækre omgivelser og afslapning så bliver det ikke bedre 😊 Håber I får en skøn tur alle 4 😊

4. Du får en til at glæde sig til sin barsel 😀
    Vil du måske på et tidspunkt lave en KBH guide? om ikke andet så bare en København café/restaurant guide? 😀

5. Hurra for dit altid gode humør, jeres smukke unger og en ferie på Strandlyst 🙂 Min kæreste og jeg stammer også tilbage fra 1. maj i 11 – Kærlighed er nu noget fantastisk noget.

6. Jamen, med jeres hukommelser vil du i fremtiden stensikkert præcis kunne huske datoen, hvor Jon tømte Jeres konti og stak af til de varme lande. 😉

Vi skal også til Samsø i sommerferien. Vi tager cykler og cykelvogn med. Tips til spændende oplevelser ( gerne med børn) modtages med kyshånd.

7. Sjovt som man er forskellige. Jeg kan huske alle fødselsdage. Dem i kongehuset, gamle kollegaers og sågar dem jeg gik og folkeskole og gymnasium med. Men jeg aner ikke hvad dag jeg sådan rigtig blev kæreste med min kæreste. Datoen for første kys kan jeg kun fordi jeg kunne jeg regne tilbage og finde ud af at det var torsdag i uge 12 dengang for 10 år siden i 2004 🙂

8. Nej hov Mette Marie ! Du skriver først at i blev kærester 1. Maj.. Senere skriver du D. 10 juni ?? 😂❤️😍👍

9. Det er det LÆKRESTE hotel på Samsø. Kim og jeg var der lige da vi havde mødt hinanden. Drømmer stadig om at komme tilbage.
    Bon vouage! Og Bon appetit. Maden er ligesom resten fabelagtig.