Tommelfinger, yndlingskæde og en flamingo af vandmelon

IMG_8059.PNG
Jeg er sådan én, der forelsker mig hovedkuls i ting – periodisk!
Eksempelvis var der en periode, mens jeg gik på universitetet og havde mange studiedage i hjemmet, hvor jeg spiste pandekager med vanilleis og syltetøj til frokost i hvert fald fem gange om ugen. Og da perioden var overstået, kunne jeg ikke udstå pandekager i et år. (Det er heldigvis gået over).
Jeg har det på samme måde med musik. Når jeg hører et nummer, der er udpræget godt, hører jeg det på repeat i en uge, hvorefter jeg bliver voldtræt af det. Der er en del Seebach og Medina på den liste. Og Robyn.

Men der er to ting i mit liv, som jeg elsker altid og aldrig bliver træt af: Jon og mine smykker!
Jeg går med min vielsesring og tre andre ringe, som alle har affektionsværdi, hver eneste dag og nat, og når en omstændighed kræver, at jeg afklæder mig dem, går jeg altid i dagene efter lidt ængsteligt rundt og mærker efter, om de nu stadig er der.

Og dette bringer mig til smykket på billedet ovenfor: Min nye halskæde. ❤️
Jeg har ventet på den i et halvt år, men den er alle sekunderne værd. Jeg er komplet forelsket i den, og jeg har ikke haft den af, siden jeg fik den for tre uger siden. Den er lavet af smykkedesigneren Julie Wettergren, og det er en lille guldplade med en diamant i, og så er min bryllupsdato ridset ind i.
Diamanten er selvfølgelig diamantformet, så den er presset ind i et hul, der er boret nederst i vedhænget, sådan af den spidse del af den stikker ud på bagsiden, og jeg har fundet ud af, at jeg godt kan lide og gå og fingerere ved den lille spids (Freud ville have en fest med den sætning …) med min tommelfinger. 😊

Jeg elsker alt ved den halskæde, som minder mig om min smukke mand, hvilket er mega-nice, når han spiller fodboldhelt ude i verden, mens jeg dribler babyer under hjemlige himmelstrøg! Jeg fik den som barselsgave af den yndige designer herself, som jeg i øvrigt også er stor fan af udenfor smykkeværkstedet. Jeg kan anbefale, at man følger hendes Indtagram-profil (@julie_w_life). Hun er typen, der binder de vildeste buketter med blomster fra haven med venstre hånd og til ungernes eftermiddagssult laver en påfugl af vindruer og en halv pære eller en flamingo af vandmelon og gulerødder.
Hvis jeg ikke kunne være mig, tror jeg godt, jeg ville være Julie. Eller hendes børn. 😊

2 comments

Skriv et svar

