Om den dag, jeg mødte en blomster-fe

IMG_8322-0.JPGJeg havde den dejligste karma-blomster-oplevelse forleden!
Jeg kom forbi den dér blomster-butik lige overfor Magasin, som sælger blomster så billigt, at det virker som om, der stikker noget kriminelt under, når man tænker på deres adresse. Jeg havde fundet mig fire smukke bundter blomster af hver 10 kr. og gik frejdigt ind for at betale for mit køb.
Her stivnede mit smil desværre, da jeg blev mødt af en politik om, at man ikke ville modtage dankort med mindre, mit køb beløb sig til over 100 kr. samlet set. Og så mange vaser har jeg altså ikke.
Jeg blev lidt småknotten og lagde an til at forlade etablissementet helt tavs og knyt, da en pige, som er ved at betale for sine egne blomster afbrød mit surmuleri med spørgsmålet “Hvor meget mangler du?”
Jeg blev lidt forvirret og spurgte derfor, hvad hun mente. “Jeg har nogle mønter, hvor mange penge skal du bruge?” spurgte denne fremmede blomster-prinsesse.
“Jamen, 40 kr.”, fik jeg fremstammet, og op ad sin pung drog hun to tyvere og lagde dem på disken. Jeg fik overdænget hende i taksigelser og velsignelser, og hun svarede ja på mit spørgsmål om, hvorvidt hun havde MobilePay, så jeg overførte pengene til hende.

Det er fandme overskud! Jeg gik derfra 10 centimeter højere med et stort smil i hele face og en lille smule flov over, at jeg var blevet så mobset på ekspedienten i første omgang over en regel, hun med sikkerhed ikke har haft noget at gøre med indførelsen af.
Så nu står blomsterne så fint herhjemme og minder mig om mange gode ting

5 comments

  1. Så meget god karma, lige der! Det er bare lige til at blive lykkelig i låget af ❤
    Og hvor pudsigt det end må være, skrev jeg et lignende indlæg igår på vores blog om cykelfeen! Åh jo – der er åbenbart både blomster óg cykelfeer ude og sprede lååååve i Danmark 😀 Hvor er det altså skønt!

    God weekend til dig (og alle landets feer)

    – Anne

  2. Bremerholm har mange fine blomster til gode priser, men er du vimmer hvor har de gennemført dårlig kundeservice. Selv da jeg var med min mor derinde for at købe ekstreme mængder af blomster til borddækning til hendes bryllup, fik vi den mest elendige behandling nogensinde. Jeg havde i forvejen boykottet dem, og efter endnu en af de oplevelser får de sgu ikke en eneste af mine penge igen, det er helt sikkert.
    Så hellere betale lidt mere og støtte de blomsterforretninger der rent faktisk betjener en med et smil. 🙂

  3. Hvor er det godt at der er blomster-feer, og da især når de så samtidig har mobile pay (- som i min verden er en genial betalingsmåde) 😀

Skriv et svar

