Vi’ på vejen igeeeen!

20140523-075221-28341558.jpg

D. 23. maj sidste år, for præcist et år siden, havde jeg bare en lækker kæreste, som jeg havde boet sammen med i under et år. Weekenderne blev brugt med Matador Mix og Netflix eller gin/tonics på Simons. Min største commitment var et Plan-fadderskab til en lille dreng i Benin, og det kørte altså over betalingsservice. (Det gør det i øvrigt stadig).
Klip til i dag:
MM 32 år, gift og mor til to børn (som i øvrigt bliver 3 måneder i dag!). Har bil, opsparing, fællesøkonomi, hytteost på lårene og abonnement på både Femina og Årstiderne.
Fra 0 til 100 på voksenskalaen på ét år! Ja, Simons findes ikke engang mere!
Jeg kan dog konstatere, at jeg spiser mere Matador Mix end nogensinde før…

Jeg har ikke før sådan haft bil, og nu har vi altså leaset en Ford C-MAX sommeren over. En fin, kridhvid én, med alle mulige smarte features. Den kan parallelparkere SELV! Det ser top-stenet ud, når rettet drejer af egen kraft og vilje.
Da jeg var barn på Als, var min far meget lidt af en bilnørd. Biler skulle bare have fire dæk og en motor og kunne betales kontant.
Jeg kan huske, min søster bad ham køre en gang rundt om blokken for at parkere med venstre side af bilen ind mod skolen, når han satte hende af om morgenen, da det var den side med mindst rust på.
Jep, min midlertidige bil er en klar opgradering! 😊

I går var det jo stjerne-varmt, så jeg lavede en vaskeægte madkurv, og så kørte vi ud i det blå. For enden af det fandt vi Bellevue. Sikkert en kliché, men vi skal jo lige lære det.
Ungerne tilbragte eftermiddagen i skygge i deres autostole, hvor de sad og skiftevis sov og skraldgrinede som deres mor under Linie 3s 25-års jubilæum, og vi fik slikket sol, spist paranødder og ostemadder, læst Se & Hør og sågar dyppet tæerne i Øresund. Jeg sked på alt, jeg før har sagt, og ammede i bikini! Bum!

Dette indlæg er skrevet fra bilen, som nu ligger tungt på vejen grundet unger, gylp, bleer, solcreme, madpakker og godt humør, og GPS’en er indstillet på Samsø, hvor vi skal besøge ungernes oldemor på faderens side. Men først skal vi lige en tur i poolen på Hotel Strandlyst, hvor vi skal have til huse de næste to nætter. Ain’t life grand! 😁

Jeg har siden krapylernes korporlige befrielses-aktion gået og ventet på, at hende der moren ville flytte ind i mig. Hende der, som min mor og alle andre mødre var, som ved alt om, hvilken temperatur badevand skal have, som klipper håret praktisk kort, insisterer på havregrød til morgenmad hver morgen, og som bare er født voksen.
Jeg er så småt ved at indse, at jeg er på egen hånd her, og at det altså er mig, der er moren. Hugo og Berta hænger på mig og min til tider kluntede facon. Måske er badevandet lidt for varmt nogle gange, og andre gange er det for koldt. Og når jeg nu spiser nutella til morgenmad, kan det også tænkes, at de kan få lov til det engang imellem. Når de bliver ældre.
Og selvom det er skidebesværligt at bøvse et spædbarn, når man insisterer på at have langt, glattet hår, så nægter jeg at gå ned på frisuren.
Men min veninde, hvis mor er børnepsykolog, siger, at man skal stå umanerligt tidligt op om morgenen for at ødelægge et barn, og indtil videre har sundhedsplejersken ikke rynket videre på næsen, selvom støvet godt kan samle sig nogle gange med sådan to ekstra på matriklen.
Jeg tror sgu nok, det skal gå.
Indtil videre holder jeg fast i mit postulat om, at det bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv, var at fylde 30.

Hav en deeeejlig weekend! 😊❤️
Og der er i øvrigt lidt nyt under fanen TWINS.

20140523-075919-28759269.jpg

19 comments

  1. Ha ha jeg har en på 3 år og en på 11 uger, og jeg venter stadig på den der fornuftsting. Heldigvis har jeg en lidt mere Down to Earth kæreste 😉 Men men.. Min 3 – årige er blevet et pragteksemplar (satser jeg også på den lille bliver), og det trods for han ikke altid får renset ører og har spist pølsehorn til morgenmad. Og nyd bilen!!! Gud hvor jeg efterhånden savner en selv! God dag 🙂
    Kh Henriette // blondinemor.dk

  2. Kan følge dig 100%. Jeg ser stadig min egen mor for mig, når jeg siger “mor er her” eller lignende til datteren på 11 uger.
    Mange hilsner
    Ditte

  3. Jeg stoppede med at læse da jeg nåede til din beskrivelse af Ford’en. Surt at du har lavet din blog om til en sponsoreret bilblog. Jeg har ellers været glad for at læse med indtil nu.

    1. Bum! Altså, der er én sætning om bilen, som jeg er pisse-begejstret for! Hvis jeg havde købt den, ville det vel være i orden?
      I øvrigt er det ikke en, vi har fået sponsoreret, men én, vi har leaset. 😊
      Og det her er hverken en bilblog, en mommyblog, en boligblog eller en modeblog. Det er en personlig blog om de ting, der begejstrer mig. Og sponsorerede indlæg vil ALTID være tydeligt markeret som ‘Sponsoreret indlæg’, som det står i loven, at man skal.
      God weekend! ❤️

      1. Helt i orden at I har leaset bilen, men det undrer mig så at du skriver, at I har fået lov til at teste den.

        Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du kender reglerne omkring sponsorerede indlæg, da du arbejder med onlinemedier til daglig. Jeg ved til gengæld også at der er typer af markedsføring, som ligger i grænselandet. Fred være med det.

        Jeg var stresset og havde en travl dag, og det resulterede i en spydig kommentar herfra. Nu er jeg tilbage i læserskaren efter en uges fravær, for du har jo trods alt nogle dejlige indlæg.

        God Kristi himmelfart herfra.

  4. Tak for endnu skønt indlæg! Jeg er meget begejstret for din blog:-) Jeg blev selv mor d. 5 marts og kan alt for godt nikke genkendende til det der med pludselig at stå med hele voksenpakken. Engang gik jeg på Vega 5 dage på en uge (kan man stadig gå i byen der?) og væltede hjem i min seng på Vesterbro. Nu bor jeg i et hus på landet og tester alkoholfrie øl i vildskab i håbet om at finde bare en, der smager af ungdom. Jeg har lige startet på en blog om det med at blive voksen, og jeg ville blive så glad og beæret, hvis du ville give den et kig! Det var alt!
    De bedste solskinshilsner,
    Heidi

  5. Hvor er det altså dejligt at læse din blog. Jeg tænker altid, at min datter nok skal klare den selvom hendes mor ikke følger normen.
    Når du nu skriver om havregrød, kan jeg kun sige, at det smager godt med Nutella i ;-). Ja..den lille dejlige vil ikke spise grød uden, så ….nu ryger grøden ned… også hos mor.

  6. Om du så fik sponsoreret femten Ford C-max eller sågar en knaldrød Ferrari – så ville jeg alligevel surfe hen på twinpeaks.dk i det splitsekund, jeg fik nys om et nyt indlæg. Jeg er helt tosset med din optimistiske tilgang til morrollen og din store glæde over livet generelt. Og klapper i mine små, fedtede hænder over din evne til at jonglere med det danske sprog hver gang jeg har læst et indlæg. Jeg er sgu fan.

  7. Ok, prøver jeg sgu det der 30-år-halløj, når du nu sælger konceptet så godt! Kan til gengæld afsløre at jeg heller ikke har klippet krøllerne af, dog har 1/2 delen selv taget flugten da jeg forsøgte mig på amning )(ej det var jo nok under alle omstændigheder rutchet af pga hormoner). Det er heldigvis næsten indfanget igen. Ingen page til mig foreløbigt.
    Og jeg giver highfive til bil! Jeg er i intens kærligheds forhold til min egen pinke alto. Den kører mig og Arthur alle steder hen.
    God fredag.
    Kærligt Lone

  8. Tusind tak for en fantastisk blog!! Jeg tjekker 100 mio. gange om dagen, om der er kommet et nyt blogindlæg!! Jeg er kun 17, men jeg elsker stadig at læse dine indlæg! Og at følge med i Berta og Hugo’s udvikling! F..k nogle lækre unger i har jer!! 🙂 Hvem der bare havde sådan nogle to lækkerbiskner!

    Fedt i har en bil i sommer perioden! Så kan i komme ud og nyde lille DK og vise den til H og B!

    Jeg så på facebook at man kunne designe sin egen etikette til sin Nutella og tænkte straks på dig!! https://www.facebook.com/NutellaDanmark hhahahah! 🙂

    God lørdag!

  9. Fantastisk indlæg endnu engang! Hvis man kan være mor og spise Nutella til morgenmad samt have langt hår (og høje hæle?) er der klart håb forude 😉

    Det er som om, at Hugo bare LIGNER en Hugo, altså han kunne ikke hedde andet. Og er det bare mig, eller ligner Berta Jon (og Jons søster) helt vildt? Jeg har kun kendt Camille som voksen, men det der slår mig altså som en baby-udgave af hende.

    Håber I nyder sommeren og den afsindigt fede bil. Leasing ja tak.

  10. Jeg synes det er fantastisk, at læse din positive indstilling til livet med børn. Jeg har været så heldig at få 3 sønner (2, 7 og 8 år), som alle har sovet igennem fra ca 3. måneders-alderen, de har spist, leget og ikke haft behov for at græde! Mine 3 mødregrupper har været undrende, fremmede har advaret mig om at jeg bare skulle vente… og folk påpeger stadig at det må være SÅ hårdt med 3 børn (bare vent til de bliver større!!), 2 fuldtidsjobs, pendling mm – men HEY! det er fantastisk og det fungerer! glade børn og endnu gladere forældre! hvorfor er der behov for at ødelægge den gode stemning? Vi har rejst med dem siden de var helt små; Cuba, Sydafrika, San Francisco og mange andre steder, i påsken i år var vi i New York 8 dage – man kan, hvad man vil. Jeg hører til de mødre, der pænt smider Chloé-stilletterne før jeg slukker bilen og halvløber ud på legepladsen for at hente mine drenge hver dag – man behøver ikke gå ned på “udstyr” og smartesse og alt det gode i livet når man har fået (mange) børn. Jeg er bag dig 100% – nyd jeres nemme børn – det kommer ikke til at ændre sig overhovedet. God sommer

  11. Uha! er glad for det du skriver om, at man ikke lige sådan kan ødelægge et barn. Jeg har en pige på 18 dage og er faktisk lidt overrasket over, at jeg ikke har ødelagt hende endnu eller traumatiseret hende for livet. Men her virker sundhedsplejersken også som om hun er ok tilfreds

    Jeg ved ikke, om der er flyttet voksenhed ind hos mig, men der er i hvert fald flyttet noget bekymring ind.

Skriv en kommentar